ثبت نام

لطفا برای پرسیدن سوالات شرعی، ابتدا در سیستم عضو شوید. درصورتیکه قبلا عضو شده اید، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

حساب کاربری دارید؟ ورود

حساب کاربری دارید؟ هم اکنون وارد شوید

ورود

لطفا ابتدا وارد سیستم شوید. در صورتیکه قبلا عضو نشده اید ، ابتدا ثبت نام نمایید.

اینجا ثبت نام کنید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

حساب کاربری ندارید ، اینجا ثبت نام کنید

رمز عبور را فراموش کرده اید

لطفا ایمیل خود را جهت بازیابی کلمه عبور وارد نمایید

حساب کاربری دارید؟ هم اکنون وارد شوید

شما باید وارد شوید تا بتوانید سوال خود را مطرح کنید.

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

به حساب کاربری نیاز دارید؟ اینجا ثبت نام کنید

متاستفانه اجازه برای ایجاد پست ندارید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

به حساب کاربری نیاز دارید؟ اینجا ثبت نام کنید
دفتر مرجع عالیقدر آقای اسدالله بیات زنجانی لوگو دفتر مرجع عالیقدر آقای اسدالله بیات زنجانی لوگو دفتر مرجع عالیقدر آقای اسدالله بیات زنجانی لوگو دفتر مرجع عالیقدر آقای اسدالله بیات زنجانی لوگو
ورود اعضاعضویت

دفتر مرجع عالیقدر آقای اسدالله بیات زنجانی

جست و جو
پرسیدن یک سوال

منوی موبایل

بسته
پرسیدن یک سوال
  • دسته بندی سوالات
  • ارسال سوال
  • Ask Question Pop Up
  • پروفایل
  • سوالات
    • سوالات جدید
    • سوالات پر بازدید
  • خروج از حساب کاربری
خانه/Home/صفحه 77
  • سؤالات اخیر
  • Most Answered
  • پاسخ ها
  • بیشتر بازدید شده
  • بیشترین امتیاز
  • No Answers

دفتر مرجع عالیقدر آقای اسدالله بیات زنجانی Latest سوالات

پرسیده شده در تاریخ : 29 دی , 1392در: احکام قضائی، اعترافات و مسائل مربوط به آنها

سؤال: من با رضا، یک قرارداد کاری بستیم. توافق ما این بود که کمتر از حقوقی بگیرم که قانون مشخص کرده ،الان من قرارداد را قبول ندارم و جهت تسویه حساب به دادگاه شکایت کردم،دادگاه حکم داده که قرار داد خلاف قانون است. توافق و قرار داد شما نافذ نیست و توافق به کمتر از حد اقل حقوقی که قانون مشخص کرده تاثیری ندارد و طبق قانون، رضا باید ما به التفاوت حقوق و عیدی و غیره را به من بدهد. آیا استناد به حکم دادگاه و دریافت مبلغ حلال است؟

adminfaq
آیت اللهآیت الله العظمیاحکام قضائی، استفتاء، آیت الله بیات زنجانیبیاتبیات زنجانیجایز
  • 497 بازدید
پرسیده شده در تاریخ : 29 دی , 1392در: سئوالات رایج

سؤال: سلام علیکم آیا می شود ملکی را که مالکش ۱۰ سال آن را رها کرده و خبری از وی نیست، تصاحب کرد؟ مثلاً ملکی که کسی چند سال است در آن زندگی میکند و به ادعای وی ،تا به حال مالک رجوع به ملکش نکرده و من به وی بگویم ملک را تخلیه کند یا باهم توافقاً حلش کنیم.

adminfaq
آیت اللهآیت الله العظمیاستفتاءاملاک بلاصاحببیاتبیات زنجانیجایزفتوامباحمجاز
  • 540 بازدید
پرسیده شده در تاریخ : 29 دی , 1392در: ارث و مسائل مربوط به آن

سؤال: مردی از دنیا رفته و از او همسر و دو فرزند (دختر و پسر) و مقداری اموال به جا مانده است. متوفی در زمان حیات خود دیونی به افراد مختلف داشته است که پرداخت نکرده است و میزان این دیون بیش از ماترک اوست. فرزند متوفی نیز به افراد متعددی بدهکار است و منشأ این بدهی، ارتباطی با متوفی ندارد. اکنون سوال این است که آیا به مصداق آیه شریفه «من بعد وصیه یوصی بها أو دین»، آیا در این فرض به ماترک متوفی، عنوان ارث تعلق می‌گیرد؟ و آیا طلبکاران فرزند متوفی نسبت به این ماترک حقی دارند یا ابتدا باید دیون متوفی ازمحل آن پرداخت گردد و سپس اگر چیزی باقی ماند (که در مانحن فیه چیزی باقی نمی‌ماند) به ورثه به ارث برسد و به عنوان سهم الارث ورثه، از اموال ایشان محسوب شود و متعلق حق غرمای فرزند متوفی باشد؟

adminfaq
  • 459 بازدید
پرسیده شده در تاریخ : 21 دی , 1392در: احکام قضائی، اعترافات و مسائل مربوط به آنها

باسلام.چک های أمانی بنده توسط فردی بطریق خیانت درامانت(تصاحب)تحصیل شد و توسط دادگاه نیز محکوم شد ولی ایشان چکهای بنده را به شخص ثالثی انتقال داده بود و او نیز با طرح دادخواست حقوقی وجه چک ها را طلبید که بنده به قاضی شعبه، موضوع کیفری را شرح دادم ولی توجهی ننمود و بنده رامحکوم کرد. آیاقاضی تخلف نموده؟باتوجه به قطعیت احکام چه اقدامی میتوانم بکنم؟باتشکر

adminfaq
  • 424 بازدید
پرسیده شده در تاریخ : 20 دی , 1392در: مسائل اعتقادی

سؤال: با عرض سلام و آرزوی طول عمر می خواستم سؤال کنم که حکم توهین به اعتقادات اهل سنت چیست ؟

adminfaq
  • 441 بازدید
پرسیده شده در تاریخ : 20 دی , 1392در: مسائل متفرقه

سؤال: با عرض سلام و احترام فراوان و آرزوی سلامتی روزافزون؛ وظیفه انسان ها و خصوصا دولت های اسلامی در قبال خطر انقراض جانوران کم یاب چیست؟ چراکه حیواناتی که نسل شان منقرض می شوند، طبعاً تبعاتی در محیط زیست و طبیعت می گذارند

adminfaq
  • 452 بازدید
پرسیده شده در تاریخ : 16 دی , 1392در: ارث و مسائل مربوط به آن

سؤال: وصیت نامه خانمی درگذشته فاقد ثبت محضری است ولی در جمع چند نفر از معتمدین نوشته شده است و صحت آن کاملا مورد قبول می باشد و شاهدین حاضر به شهادت می باشند . این خانم دارای یک فرزند پسر از ازدواج قبلی و دو فرزند دختر از ازدواج دوم خود می باشد . شوهر دوم که او نیز اکنون در گذشته است دو دانگ از خانه ی خود را سالها پیش به پاس تشکر از این خانم به خاطر نگه داری دو فرزند که حاصل ازدواج قبلیش بوده است ، به نام خانم زده است و زبانا هم به ایشان گفته بوده است که بعد از خودت به دو دختر مشترکمان به ارث برسد . خانم در وصیت خود این نکته را قید کرده اند و وصیت کرده است که پسر ازدواج اولش از مال اهدایی شوهر دوم یعنی همان دو دانگ ارث نبرد . پسر هنگام خواندن وصیت نامه توسط معتمد محل که وصیت نامه به خط ایشان است این موضوع را پذیرفته بود ولی اکنون بعد از دو سال ادعای ارث کرده است . آیا وصیت نامه نوشته شده و مورد تایید معتمدین ولی فاقد مهر محضر ، قابل پذیرش شرع و دین می باشد . تکلیف چیست ؟ با تشکر

adminfaq
  • 407 بازدید
بارگذاری بیشتر سوالات

سایدبار

پرسیدن یک سوال
  • بیشتر بازدید شده
  • سؤال: با سلام برای قربانی کردن گوسفند نر باید باشد ...

  • سئوال: با سلام آیا مدفوع موش نجس است لطفا بصورت ...

  • سئوال: اگر اثر مدفوع روی لباس زیر بماند نجس است ...

کلمات کلیدی

آیت الله آیت الله العظمی احکام قضائی، استفتاء، آیت الله بیات زنجانی ارتکازی ازدواج استفتا،فارکس،طلا،نقدین استفتاء اعدام افطار بیات بیات زنجانی جایز خمس در ملأ عام روزه شبهه طلاق قرآن نیت واجب وجوب

کاوش

  • سئوالات رایج
  • مسائل اجتماعی
  • احکام بانوان
  • مسائل اعتقادی
  • مسائل متفرقه
  • حریم خصوصی
  • حضانت فرزند
  • ازدواج، طلاق و مسائل مربوط به آنها
  • نماز و مسائل مربوط به آن
  • خمس و مسائل مربوط به آن
  • غسل، وضو، تیمم و مسائل مربوط به آنها
  • مسائل اقتصادی و زیرمجموعه آنها
  • شراکتها، معاملات و قراردادهای مختلف
  • ارث و مسائل مربوط به آن
  • ازدواج، طلاق و مسائل مربوط به آنها
  • استخاره و مسائل مربوط به آن
  • امر به معروف و نهی از منکر
  • تغییر جنسیت و احکام مربوط به آن
  • حقوق حیوانات

فوتر

© 2024 bayat.info. All Rights Reserved
دفتر مرجع عالیقدر آقای اسدالله بیات زنجانی | سامانه پاسخ به سوالات شرعی