باسلام و تحیت؛
1-از قرائن و شواهد موجود در آیه معلوم می شود منظور کسانی هستند ناآشنا و جاهل به معارف حق که چون در مسیر درست قرار نگرفته اند، به خودشان ظلم کرده اند.
۲-اولاً روایات در مسئله دلالت روشن بر عدم اختصاص وجوب قصر نماز به سفر خاصی دارند و ثانیاً در قرآن هم قرائتی بر عدم اختصاص وجود دارد، از جمله در آیه ۱۸۵ سوره مبارکه بقره و در مورد روزه، مطلق سفر آمده و ما می دانیم که در این مسئله بین نماز و روزه فرقی نیست.
۳-در مورد کلمه «ضرب» در آیه مورد نظر، بین مفسرین اختلاف است و لغویین «ضرب» را «ایقاع شیء علی شیء» معنا می کنند. به اعتقاد ما «ضرب» در آن آیه به معنای زدن نیست و منظور از مراحلی که در آیه ذکر شده تغییر نوع برخورد زن با شوهر است و در واقع تأدیب مدّنظر است.