با سلام و تحیت؛
با سپاس از نوع برخورد و واکنشی که از خود نشان داده اید و استقبال از همکاری و رساندن کمک و یاری های علمی و منطقی، در پاسخ به این درخواست چند نکته مهم را متذکر می شوم و بطور جد می خواهم علاوه بر اینکه به این نکته ها توجه جدی بعمل آید، این ارتباط را نیز استمرار بخشیده و مقطعی نکنید ، چون وارد کردن شبهه راحت تر از دفاع کردن است؛ و آن نکات به این است:
الف: اسلام به دلیل اینکه دین جامع بوده و خاتم تمام ادیان آسمانی است، از زمان نزول تا قیامت بوده و همیشگی است و از همین جهت رسالت رسول خدا (ص) برای همه بشریت است (کافّه للناس) و معجزه اش قرآن است که باطل کننده و ناسخی نخواهد داشت (لا یأتیه الباطل من بین و لا من خلفه) و حلال او حلال است تا قیامت و حرام او نیز تا قیامت حرام بوده و او ختم کننده تمام انبیاء و رسولان الهی است (و خاتم النبیین) و اسلام به وسیله قرآن نازل شده و رسول خدا (ص) آن را تبیین کرده است ولذا قرآن در آیه ۸ سوره مبارکۀ حشر فرموده است: هر چیزی که رسول خدا (ص) بر آن امر کند و یا از هر چیزی نهی فرماید باید مورد اطاعت قرار گیرد. پس با توجه به اینکه اگر قرآن راچون معجزه خداست و کسی مانند آن را نتوانسته و نخواهد توانست که بیاورد حجت می دانیم و اگر سیره و سنت نبوی را به این دلیل که قرآن آن را حجت قرار داده است حجت بدانیم، اگر چیزی مطرح می گردد که نه در قرآن وجود داشته و نه ریشه در سیره و سنت نبوی دارد، برای ما قابل قبول نیست و از نظر ما مردود است .
ب: نکته دومی که لازم است با تکیه بر نکته اول مورد دقت قرار گیرد این است که شیعه و تشیع عبارت از بیعت با علی(ع) و فرزندان معصوم او بوده و مبنای تدین و دیانت خود را از آنان گرفته است؛ اهل بیت رسول خدا را نزدیکترین افراد به رسول خدا و فهم دینی آنان را نزدیکترین فهم دینی از قرآن و سیره و سنت رسول خدا می داند. اگر شیعه در میان همه امت اسلام اهل بیت را مبنا قرار داده و سراغ دیگران نرفته ، اولاً بدین جهت بوده است که قرآن مودّت و محبت اهل بیت(ع) را فرض واجب و اجر رسالت دانسته است (لا اسئلکم علیه اجراً الّا المودّه فی القربی) و ثانیاً در آیه ۷ سوره بیّنه آیاتی که در شأن نزول آن از طریق سنی و شیعه وارد شده است، علی(ع) و پیروان او را خیر البرّیه دانسته است و ثالثاً رسول خدا (ص) مکرر فرموده است علی اعلم و اتقی و اقضای امت بوده است ؛ بنابراین شیعه اگر سراغ علی و اهل بیت طاهر و معصوم او رفته، از روی تعصّب و هوای نفس نبوده بلکه مطابق حکم عقل و دستور قرآن و تأکید حضرت رسول خدا(ص) بوده است، چون هیچ عقلی اجازه نمی دهد با بودن اعلم و افضل و ارجح، انسان سراغ کسانی برود که فاقد عمده کمالات هستند چون ترجیح مرجوح بر راجح، عقلاً امری قبیح بوده و نپسندیده است.
ج: مطابق حدیث متواتر میان شیعه و سنی ، رسول خدا (ص) در حجه الوداع فرموده است: من از میان شما خواهم رفت و در میان شما دو چیز سنگین و گرانبها می گذارم، اگر می خواهید گمراه نشوید و تا قیامت در صراط مستقیم بمانید و هدایت بشوید، آن دو را از همدیگر جدا نساخته و از یکدیگر جدا نکنید و آن دو کتاب خدا قرآن کریم که ثقل اکبر است و اهل بیت من که ثقل اصغر است؛ قرآن به عنوان مبنای تشریع و اهل بیت به عنوان شارح و مفسر و حافظ و حامی آن مطرح اند و چون قرآن تا قیامت باقی است اهل بیت هم باقی است، پس اگر شیعه سراغ اهل بیت رفته با توجه به این ادله بوده است؛ بنابراین ما با برادران اهل سنت دعوای شخصی و گروهی و جناحی نداریم بلکه از روی منطق عقل و وحی سخن می گوییم و با کمال شفافیت و صراحت می گوییم که اسلام ما، قرآنی و محمدی(ص) است و قرآن و محمد(ص) را بصورت مجموع و به هم پیوسته قبول داریم و و مطابق دستور قطعی پیامبر از اهل بیتش(ع) مسائل را می پذیریم و اگر کسی از شیعه و علمای شیعه غیر از این روش بگوید، از روش علی(ع) و اهل بیت(ع) او بدور است و طبعاً همه شیعیان، اهل منطق بوده و اهل سب و فحش و ناسزا نیستند.
در پایان مجدداً یادآوری می کنم هر وقت لازم دیدید بصورت مکتوب و یا تلفنی و یا اینترنتی این ارتباط را دوام بخشید .